ویژگی های صندلی غذاخوری کودک

صندلی غذا خوری کودک

کودکان زمانی که شروع به خوردن غذا می کنند ابتدا نمی توانند در کنار والدین خود بر روی میز ناهار خوری بنشیند به همین دلیل لازم است والدین به نبال خرید صندلی غذاخوری با کیفیت باشند تا کودک از غذا خوردن لذت ببرد. با استفاده از صندلی غذاخوری کودک علاوه بر استفاده در هنگام غذاخوردن، می توانید در زمان هایی که دستتان بند است کودکتان را درون صندلی قرار دهید و بدون مشکل به کارهایتان رسیدگی کنید. 

مهم ترین نکته ای که باید در هنگام انتخاب صندلی غذاخوری کودک در نظر داشته باشید، راحتی استفاده از آن است. صندلی غذا باید به گونه ای باشد که قرار دادن کودک در داخل آن و بیرون آوردن او، راحت باشد. بهتر است در این رابطه از افرادی که تجربه ی استفاده از صندلی غذا را داشته اند، مشورت بگیرید. هنگامی که برای خرید صندلی غذا به فروشگاه سیسمونی می روید، صندلی ها را یکی یکی امتحان کرده و موردی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی و با استفاده از یک دست، سینی آن را تنظیم کنید. کمربند ایمنی صندلی باید به راحتی باز و بسته بشود. بیشتر حوادثی که در صندلی غذا برای کودک رخ می دهد، به دلیل نبستن کمربند ایمنی است. به یاد داشته باشید هنگامی که کودک یاد بگیرد خودش را بالا بکشد، این کار را در صندلی غذای خود نیز انجام خواهد داد و نبستن کمربند ایمنی می تواند خطر آفرین باشد. استفاده از کمر بندهای سه یا پنج نقطه ای، کودک را از خطرات احتمالی در امان نگه خواهد داشت.

 

تنظیم ارتفاع

تنظیم ارتفاع صندلی غذا خوری کودک بسیار مهم است. زیرا قابلیت تنظیم ارتفاع این امکان را به کودک دلبندتان می دهد که در کنار اعضای خانواده غذایش را بخورد. با این ویژگی شما می توانید از صندلی برای میزهایی با ارتفاع متفاوت استفاده کنید. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که به هیچ وجه هنگامی که کودک روی صندلی نشسته اقدام به تنظیم ارتفاع آن نکنید! 

تنظیم زاویه خواب

انواع صندلی غذای موجود در بازار دارای زاویه خواب های مختلف هستند. دارا بودن این ویژگی باعث می شود والدین بتوانند زاویه پشتی صندلی را نسبت به آناتومی بدن نوزاد در سنین مختلف تنظیم کنند. صندلی غذاهایی که دارای زاویه خواب کامل هستند قابل استفاده برای نوزادان از بدو تولد است.

تمیز کردن راحت

هنگامی که نوزادان غذا می خورند، همه جا را کثیف خواهند کرد. از این رو باید در هنگام انتخاب صندلی غذا، راحتی تمیز کردن آن را نیز در نظر بگیرید. محل نشستن برخی از صندلی های غذا از جنس وینیل است تا تمیز کردن آن راحت تر باشد. چگونگی اتصال پشتی با بدنه ی صندلی را بررسی کنید و موردی را انتخاب کنید که تمیز کردن خرده غذاهایی که بین آن ها ریخته شده است آسان باشد. هر چه صندلی دارای شکاف ها و درزهای کم تری باشد، تمیز کردن آن راحت تر خواهد بود.

امروزه بیشتر صندلی غذاهای کودک، دارای سینی های تو در تو هستند که سینی بالایی قابلیت جدا شدن داشته و شما می توانید آن را بشویید و حتی داخل ماشین ظرف شویی قرار دهید. برخی از صندلی ها دارای سینی اضافی نیز هستند تا در مواقعی که سینی کثیف شده و باید شسته شود، بتوانید از سینی یدکی استفاده کنید.

صندلی غذاهای چرخ دار و تا شونده

ممکن است بخواهید فقط هنگام غذا خوردن، صندلی غذاخوری کودک را پشت میز قرار داده و در سایر مواقع آن را کنار دیوار قرار دهید. در این حالت بهتر است مدل های چرخ دار را انتخاب کنید تا جا به جا کردن آن آسان باشد. چرخ های این نوع صندلی ها، قابلیت قفل شدن دارند و در مواقعی که کودک در داخل آن قرا می گیرد، باید آن ها را قفل کرد. برخی از صندلی ها، قابلیت تا شدن و جمع شدن دارند و برای استفاده در جاهایی که هر چند وقت یک بار کودک در آن جا غذا می خورد، مثلا خانه ی مادر بزرگ ها، انتخاب های خوبی هستند.

مدل های مختلفی از صندلی غذاخوری کودک در سیسمونی نوزاد نی نی وب موجود می باشد. سیسمونی نوزاد نی نی وب بزرگترین تولید کننده سیسمونی نوزاد در ایران می باشد. برای مشاهده محصولات بیشتر از صفحه اینستاگرام nini.web@  دیدن کنید.



تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | 20:14 | نویسنده : نازنین عمرایی |برچسب ها: صندلی غذاخوری کودک, خرید صندلی غذاخوری کودک,|